V poslední době jdou do popředí především přírodní kosmetické produkty. My jsme si proto pro vás připravili rozhovor se zakladatelkou české značky Omorfia, která se zabývá výrobou přírodní kosmetiky. V rozhovoru jsme zjistili, jaký je rozdíl mezi klasickou kosmetikou a právě tou přírodní. V čem je značka Omorfia odlišná od ostatních, a jak vznikla. Na závěr jsme pro vás vybraly na doporučení pár oblíbených produktů, které by ve vašem kosmetickém koutku neměly chybět.

Vyrovnají se účinky přírodní kosmetiky té konvenční? 

To je hodně široké téma. Asi bych nejdříve začala tím, co přesně si pod pojmem přírodní kosmetika představíme. Jsou značky, které mají velmi jednoduché složení a třeba pečující olej od takové značky pak má ve složení například jojobový olej s esenciálním olejem levandule a tam se nějaké velké efekty čekat nedají. Pak jsou high end přírodní značky, které ve svých produktech používají aktivní látky jako je niacinamid, kyselina hyaluronová, koenzym Q10, bakuchiol, vitamín A, vitamín C a řadu dalších, takže si dokáží poradit s vráskami, s vyhlazením pleti, sjednocením barvy, rozjasněním, s pigmentovými skvrnami a dokonce i s vypnutím, liftingem. V čem je rozdíl, je koncentrace a kvalita těchto aktivních látek a také ten nosič (tedy to do čeho jsou tyto aktivní ingredience zamíchané). Zatímco u konvenčních značek je ve velkém % hlavním nosičem voda a minerální olej v různých formách, v přírodní je to většinou za studena lisovaný rostlinný olej nebo hydrolát z květů, které samy o sobě obsahují řadu prospěšných látek a vitamínů. Konvenční a přírodní kosmetika pracuje každá rozdílným způsobem. Přírodní kosmetika se zaměřuje na zdravé fungování kůže, takže ji harmonizuje, tak aby byla zdravá a správně fungovala. 

V čem je péče od Omorfia jiná? 

Omorfia je minimalistická koncentrovaná péče s vysokým obsahem aktivních látek, která se skládá pouze ze 3 kroků pro zdravou a krásnou pleť, takže je šetrnější k pleti, k peněžence i k planetě. Omorfia je jiná především v tom, že je vytvořená pro ženy, které o sebe chtějí pečovat, chtějí se věnovat samy sobě, ale nemají na to dostatek času. Proto je naším cílem umožnit ženám mít krásnou a zdravou pleť za minimum času, s minimem produktů, ale se všemi benefity pečujícího rituálu.  Proto propojujeme meditaci s pečujícím rituálem, přitom na takovou péči stačí pouhých 10 minut denně včetně masáže obličeje. Omorfia péče je velmi přehledná a obsahuje pouhé 3 kroky, tedy 3 produkty, které stačí k tomu, abychom měly krásnou a zdravou pleť. 

Jak značka Omorfia vznikla?

Když jsem přemýšlela nad odpovědí na tuhle otázku, uvědomila jsem si, že se její příběh začal psát už někdy před 25 lety, kdy jsem začala objevovat aromaterapii a kvůli problematické pleti – ekzémy v kombinaci s akné (jsem to vyhrála😉) jsem byla nucená začít přemýšlet a zkoumat, co si na obličej namažu a začala poznávat vlastnosti olejů a důležitost procesu jejich zpracovaní.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Během následujících let jsem začala cvičit jógu, získala certifikát k jejímu učení a několik let ji učila, udělala si rekvalifikaci na kosmetičku, vizážistku, objevila afirmace, absolvovala koučovací výcvik a vystudovala kosmetologii na univerzitě v Aténách a pak jsem to všechno spojila a za dalších pár dlouhých let vytvořila Omorfii. Značku, která o nás ženy láskyplně  pečuje, propuje meditaci s péčí o pleť, pomáhá ke krásné a zdravé pleti a celkové spokojenosti s minimem produktů (3 kroková péče) za minimum času.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Zakladatelka značky Omorfia Mgr. Monika Petrásková vystudovala andragogiku, ale její problémy s pletí ji přivedly ke studiu aromaterapie a kosmetologie. Znalosti z těchto oborů a zkušenosti, které získala jako lektorka jógy a certifikovaný kouč propojila a vytvořila minimalistickou přírodní kosmetiku Omorfia. 


Monika Petrásková DOPORUČUJE

FLOWER MOUSSE tělové máslo, Omorfia, 870 Kč, 250 ml
Pleťová olejová séra, Omorfia, 1200 – 1650 Kč, 30 ml
ZEN PURITY veganský odličovací a čistící balzám, Omorfia, 870 Kč, 50 ml

Čtěte dál